Okej så ingen har missat att mitt hår nu mera är sockervadds-manrepeller-färgat? Jag älskar det! För ett par år sen gjorde jag en mintgrön dipdye, den var ganska frän, dock tyckte en av mina klasskamrater att det var förskräckligt och han frågade min dåvarande crush (också klasskamrat) om han tyckte det var fint, som svarade ett tveksamt “… Maiken får göra vad hon vill med sitt hår”. Det svaret har lett till två saker. 1. Jag färgade inte håret mer under tiden jag var superkär-på-avstånd i honom, sen har jag kommit till insikten att 2. det är fan sant, jag gör precis vad jag vill med mitt hår.

Detta för oss till Lina Michal, en 20-something designer som bloggar för Radar. Hon är helt fantastisk och har gjort bl.a. detta halsbandet som KAN vara det bästa smycke jag någonsin sett. Slår alla Margiela-masker och Givenchy-septums med god marginal. Hennes hår, hur som helst, är koboltblått.

Bilder från hennes blogg, steadylight, en av mina favvisar från Radar.

En annan kvinna som är sjukt bra på hårfärg är Chloe Norgaard, som är modell för Monki just nu, men som bl.a. gått för Rodebjer (ja, med crazyfärgat hår).

Det som Lina Michal och Chloe Norgaard har gemensamt är att de är vuxna kvinnor som båda har hållit kvar i det som många skulle kalla “tonårsfasen” med håret – extrema färger. Lite fredagsinspiration. Gå och färga håret med er!

(Kan tipsa om Manic Panics hårfärger här i Malmö, på Shock, de är toppen. Har gått genom kanske tio burkar. Just nu har jag en djup cerise som jag blandar ut med balsam för att få sockervaddsfärgen – men jag har även en oöppnad burk med färgen “lagoon blue” som en dag ska få göra mitt hår knalligt blått à Plupp…)