Mer hudvård!

Kategori: Normala prylar

Lite till då.
 
Jag var och köpte Salsyvase 2% på apoteket häromdan, 65 pix. Det är en psoriasiskräm som mjukar upp och tar bort torr och död hud, specifikt för eksem- och andra hudåkommedrabbade människor. Salvan innehåller vaselin och salicylsyra, och funkar alldeles perfekt på den som faktiskt inte har någon form av åkomma alls. Jag spelade på en klubb igår och kom hem imorse glåmig i ansiktet, en ansiktsmask bestående av ett jämt medeltjockt lager salyvase i ansiktet senare var allting mjukare, klarare och lättare. Salsyvase ska vara underbart i längden om en har varit drabbad av acne och har fula ärr. Den här fungerar även utmärkt på andra delar av kroppen, som finndrabbad rygg, torra armbågar, och gör säkert en fantastisk fotinpackning. Jag hade kräm i storleken av en tia i ansiktet i 30-40 minuter och torkade av det med en fuktig frottéhandduk. 
 
Och så måste jag passa på att tipsa om Kiehl's Midnight Recovery Concentrate, som är en ljus, oljig vätska som snabbt tas upp av huden. Jag använder den under foundation och under nattetid. Kiehl's är ju väldigt generösa med sina samples, det jag fick på Magasin du Nord i KPH har räckt i säkert två veckor, och då är jag ändå mycket generös med produkt på huden eftersom jag står för more is more.. ja. Hur som helst så har min mamma (!!!) påpekat att min hy ser klarare ut. Just klarare. Det vill säga, mindre röda partier, mindre synliga porer, förmjukade rynkor osv. Och den irriterar inte alls, vilket är guld värt för min hud som ja, sparkar bakut för lite vad som. Speciellt tråkigt var det för några vintrar sedan då jag hade köpt ett Estée Lauder-set till mig själv... som gav mig röd, flammande hud. 
 
Förresten så har Pharrell Williams gjort en parfym med Comme des Garcons! ÄR DET INTE FANTASTISKT?!? Det är en unisexparfym som heter.. eh.. "GIRL"... och ska dofta bl.a. iris, viol och neroli, samt vetiver, patchouli och sandelträ. Blandningen chockar inte, men tror den kan vara trevlig på. Om en blundar för den extremt fula flaskan... 
Kommentera inlägget här: