Klädköp för den rika (och fattiga)

Kategori: Normala prylar

Vill i högsta grad undvika nyårsskriverier, tycker det är det tråkigaste som finns. Förstår att det kan vara inspirerande att läsa om andras nyårslöften, men om andras liv 2014 är ju himla tråkigt. Om det inte var t.ex. Grace Coddington, eller kanske kungen. 
 
Nu är ju Europas BÄSTA reasäsong i full gång och jag står helt bakom att verkligen lägga some well earned (eller inte - tack CSN!) money på kläder du VILL ha men absolut inte behöver! Jag är ju förresten av meningen att man aldrig BEHÖVER kläder, i väst har iallafall 99,9% av oss kläder i ett pinsamt överflöd, så klädshopping är nöjesshopping. Alltid. Här kommer mina rea, och icke-reafavoriter.
 
Här är Acnes tröja Grace, som absolut INTE är ett reaplagg. 3695 kronor (vad är dealen med Acnes mycket precisa prissättning?), 100% ull d.v.s. inget för vegetarianen/veganen, men väldigt snygg och jag antar väldigt varm tröja. Tänker att den är hur fin som helst med något skirt/tunt till, typ kjol med punani-hög slits, glänsande byxor i modell kort, eller jeans för den som bär det. Kragen ser väldigt mysig ut. Tycker man att priset är FÖR saftigt har Dagmar ett långärmat substitut som just nu finns på rea på Aplace.
 
Puffa Jacket från Cheap Monday, 650 pix på rea! Gillar den här jättemycket. Hade haffat om jag inte köpte en bomber från & Other Stories (mer om den sen). Asså gillar att Cheap Monday arbetar mycket i denim, som jag hatar, och gör det väldigt lättillgängligt för oss som ryser av tanken på jeans? Hade i och försig velat ha den här matchat med jeans i samma tvätt.
 
Pläterad jeanskjol à skoluniform. 250 kr rea d.v.s. kap! Jag tänker att niotillfem-personer borde ha en sån här i garderoben för att bli lite coolare? Med blött hår och collegetröja.
 
Och på tal om collegetröja...
RODEBJER HAR DEN BÄSTA! R Kim Sweater, 600 spänn, också rea, finns med matchande byxor! Den mest fashionabla bakisdräkten jag sett. Man får dock akta sig för att spilla pizza.
 
Wool bomber jacket från & Other Stories, 700 kr från 1450. Köpte samma ögonblick jag såg. Har varit kappmänniska jättelänge eftersom jag tycker jag ser biffig ut i bomber, men har på senare tid insett att det liksom är poängen med en bomber. Mina argument för köpet var 1. ser dyr ut - värd pengarna, 2. håller inte den typiska modellen för en bomber, utan är lättburen med andra plagg, 3. är inte svart!!!, 4. höga fickor, man går med händerna vid brösten (jaja) som om det vore högstadiet igen.
 
Annat Stories-kap, vacker mönstrad (och tunn) kappa till samma pris och nedsättning som den förra. Kraglös.
 
Angel sleeve jumper från Unconditional via OAKnyc, 248 dollar vilket är lite saftigt (runt två lax), men i merinoull och trevligt/spännande med resår/pläteringen som en liten cape. Tycker den är gullig och lätt att ha till typ allt. OAK fraktar till skandinavien, för övrigt!
 
Disa trouser från Monki, 200 kr istället för 400. Culottes i tunt glansigt material (hmm, har jag pratat om det här tidigare?), hade varit DÖfina till Acnes vita tröja. Gillar att det har blivit en grej med fäste med D-ring? Snyggt och industrialistiskt. Snygg kontrast till det aningen dressiga tyget. Beställde. 
 
New Balance-sko i guld. Fint! Min modestuderande vän tyckte inte alls om dem, men de hade varit snygga till exakt allt i detta inlägget, guld gifter ju sig perfekt med blått. Obs: ingen referens till SD. 900 nedsatta till 630 kr på Aplace.
 
Sist men inte minst: den här helt SJUKT fantastiska Stine Goya-jackan. Chandelier jacket, 1500 kr, oklart vad originalpris var. Allt är perfekt med den - jeansjackemodell men med Goyas fantastiska mönster på. Fin krage som man helst vill ha knäppt hela tiden. Lite handfallen kring vad jag hade matchat med, men typ allt, någonsin? Så himla hooked på mönstret. Det finns en jeanskjol i samma färg, men tycker att jackan är snäppet bättre. 
 
Ser förresten en tydlig trend - är väldigt inne på blått, denim och maskulint nu fastän det är liksom motsatsen till allting jag gillar. Ok har en androgyn garderob, men allting är relativt figursytt och ljust. Det här är slappt, mycket och mörkt. Fint! Tid av förändring!
 
Kommentera inlägget här: