Mina mest spelade låtar ute 2014! En lista jag kan acceptera.

Kategori: Normala prylar

Kom på en lista som faktiskt kan vara kul att göra! Och givande för någon annan än mig d.v.s. er! Här är låtarna jag spelat allra mest på klubb (och vad som mest energiskt dansats/hängdansats till).
 
Zhala, svenskt stjärnskott som tillsammans med Robyn skrev den ombabblade låten "Prophet". Dock tycker jag att "I'm in love" är snällare på klubb eftersom den går i en takt och inte i 100. Spelade faktiskt den här tre gånger på en kväll. 
 
Och den här pärlan från 2013! Jag gillar verkligen inte originalversionen, i den sjunger Bipolar Sunshine om tonårsgraviditeter i nedlåtande ton och jag tycker nog inte att en man är rätt person att uttala sig om det. Men i Woz-remixen har det tagits bort och ersatts av mantrat "love more worry less". Funkar absolut toppen på dansgolv eftersom den blir skönt intensiv en stund in i låten.
 
Nao!!! Min absoluta favorit under 2014. Sjukt trevlig elektronisk med spår av soul och r'n'b. Catchy som bara den. Nao, som förresten är från London, har (kuriosa) turnerat med Little Dragon under november - men inte som förakt utan som "special guest"!! Vilken ära!
 
Mr Twin Sister, ett annat favoritband, släppte ny skiva i oktober som till skillnad från deras tidigare mer mellow musik innehöll hårda beats och bestämd sång. Av plattan så har "In the house of yes" och "out of the dark" spelats mest ute.
 
 
Nu krånglar soundcloud till 100, så det KAN hända att det tillkommer lite låtar post scriptum! Förutom dessa som jag var tvungen att länka har det spelats mycket: Future (Move that dope), Nicki Minaj (allt förutom super bass), I Break Horses (Faith), Mykki Blanco (Angry Birds och Wavvy), Duvchi (det mesta), Lorentz (ja ni vet vilken), Kindness (Swingin' party) och en hel del Kanye West.
Kommentera inlägget här: