Nicki Minaj i the Complex (och om manlig/kvinnlig hiphop)

Kategori: Normala prylar

Läste superkul och intressant intervju med Nicki Minaj i the Complex. Jag har inte varit mycket för henne innan, men intervjun förändrade cirka allt? Dels feministisk input, dels lät smart, och dels det faktum att hon - precis som vi lyssnare - skapade "Anaconda" för att ha KUL.
 
Och en annan grej jag började tänka på! Jag har alltid haft en SMULA svårt för rap/hiphop, jag är väldigt selektiv, gillar Future och Pusha T och Drake och Kanye blabla ni förstår, men mycket klarar jag inte av. Men så insåg jag. Klart jag inte gillar manlig hiphop. Lika lite som jag gillar manlig techno. Jag gillar ju kvinnligt producerad/framförd/skapad musik! Det var faktiskt en kompis som påpekade att jag bara lyssnar på kvinnor. Det är alltså inget medvetet val utan en smaksak. Ser nu en helt annan möjlighet att komma in i hiphopens värld!
 
Här är videon till "Lookin Ass" som förresten är med på Minajs nya platta "the Pinkprint". Det är 0% sött och 100% power, älskar det, och älskar videon. U go girl.
 
 
Kommentera inlägget här: