Alltså, det är omöjligt att reda ut Schwartzman och Coppolas familjeträd, dels för de går ihop, dels för att allting tar en till IMDB förr eller senare. Robert Schwarzman, syskon till Jason Schwarzman, släkt med Nicolas Cage (för i helvete?), kusin till Sofia Coppola. Tänk deras släktträffar!

Hur som, lite kuriosa. Jason Schwartzman är god vän med Wes Anderson och spelar huvudroll/betydande roll i flera av hans filmer, bl.a. Rushmore där han spelar den nyckfulle och pretentiösa eleven Max Fischer (f.ö. min favorit-Wes-film). Han är även sångare i bandet Coconut Records, som faktiskt är väldigt bra, lyssade på dem innan jag fattade att det var Jason som sjöng. Jasons bror, Robert Schwarzman, är också i musiksvängen, han har släppt ett album vid namn “Double Capricorn” back in 2011, och står till stor del för musiken i Gia Coppolas kommande film “Palo Alto” (skriven av James Franco, som har betydande roll). Gia Coppola, barnbarn till Francis Ford Coppola som gjort Gudfadern bl.a., är också brorsdotter till Sofia Coppola, som har låtit Jason Schwartzman spela huvvis i “Marie Antoinette”… meta!

Det jag skulle säga var: Jason Schwartzman har ju gift sig för inte alltför längesen och hans fru ser förtjusande ut. Jag tänker att hon kanske är lite lik mig (samma färg på håret typ).

Tipsar om att kolla upp Palo Alto (och soundtracket, producerat av Devonte Hynes, mycket Blood Orange och Schwarzman-män), filmen, albumet “Double Capricorn”, såklart allt från Coconut Records samt undvika Sofia Coppolas senaste “the Bling Ring”. Det var allt!