Charmiga bilder ur mitt badrumsskåp och på dess innehåll

Kategori: Normala prylar

Det roligaste jag vet (typ, förutom att spela skivor, se ett bra band live eller vara med folk) är att följa ritualer kring min hudkostym. Jag har redan skrivit lite om det, när jag skrev om lyx, och liksom, det här med kroppsvård generellt tar ganska mycket tid och pengar. Hade det inte varit för att jag hade grov acne som ung tonåring hade jag nog inte varit intresserad av det. Men med ett ständigt bultande och domnande ansikte kom ett intresse. Så nu kikar vi på mitt skåp av CSN-finansierad hudvård!
 
Bild 1! Jag delar badrumsskåp med några andra, ska tilläggas, så jag har bara två små hyllor :(. Det resulterar i att mycket ligger i lådor och necessärer. Men här är mina mest använda produkter! Från vänster (upp) till höger (ner):
 
  x Ett test av Kiehl's Midnight Recovery Oil, världens bästa serum. Har ju skrivit om det oränkeliga gånger.
  x En reseförpackning av den SUPERdyra Glamglowmasken, som seriöst gör ont och river i huden när man sätter på den. Tror dock den är ganska bra? Oklart att säga än, om smärtan var värd det.
  x Två bodybutters från Bodyshop, den stora i mango och den understa i honung. 
  x Min favoritmask! Salsyvase 2% från Apoteket, 69 pix. Har också skrivit om. Ständig lover.
  x Ole Henriksen Truth blabla serum, något med c-vitamin, har haft det sen jag fick finnbomb i USA typ 2006. Också dyrt. Inte drygt. Men verksamt och uppiggande.
  x Origins ansiktsmask med svart lera! Ska ha samma effekt som Glamglow, så jämför dem lite. Den här är betydligt snällare mot huden, och man blir leeeen.
  x Lancomes sminkborttagning Bi-Facil som är typ kult. Har även en fullsize av den här, som inte får plats i detta krympta skåp.
  x Penselrengöring från Sephora, supersmidig sprayflaska. Innehåller ingen alkohol heller. Eller parabener. Topp!
  x Ansiktsvatten från Biotherm! Fick den i ett set med hudkräm, totalt meningslös, doftar ganska trevligt och liksom "ansiktsvattnigt". 
  x MACs face and body foundation, en riktigt tunn mjuk foundation som jag tycker är toppen fastän jag har ganska dålig hud. Man behöver aldrig mycket täckning, asså den här KÄNNS inte på huden, fantastiskt. 
 
Hyllplan 2! Samma visa - höger till vänster.
  x Moroccoanoil i light-version, är blond (fast nu gråhårig, men jaja) och har tunt hår, den vanliga blir för tjock och tråkig. Tips är faktiskt att prova den lätta även om man har tjockt hår!
  x Tandkräm! Haha. Bunkrar denna vara. Har typ fem obrutna förpackningar med amerikansk tandkräm. Den här har jag inte påbörjat då det inte är whitening-effekt - så länge jag röker och dricker kaffe kommer den inte användas.
  x Sacha Juans Hair repair, en hårmask (typ) som doftar patchouli och gör håret bebismjukt. Praktiskt med pumpflaska, må säga. Inte så dyr heller?
  x Skymtandes: en hårgele (japp) från Wella. Kostade 37 kr på Konsum. Har perioder då jag går med wetlook/backslick och låter håret koppla av från hårtvätt, värmestyling och väder, då får hårgelen åka på och skapa stram knut. Mycket praktiskt.
  x Deodorant från Scent - amerikansk favorit! Liksom tandkrämen är det en bunkringsvara från USA. Den här i doften coconut kiss, påminner _bara_ om solsemestrar. Sjukt effektiv hur som helst.
  x Volympulver från Schwartzkopf, exakt samma effekt som den lite dyrare röda burken. Den enda stylingprodukten jag använder i nuläget. Ger lagom mycket struktur och volym utan att göra något annat. Alltså, den här tipsar jag om till exakt alla. Revolutionerande!
  x Precis bakom: värmeskydd från Redken. Inte särskilt dyrt och effektiv. Doftar jättejättegott.
  x Lotion från Bodyshop, persikoserien. Egentligen är deras lotions meningslösa i jämförelse med bodybuttren, men den här torkar snabbare och doftar så himla gott.
  x Torrschampoo från Blowdry! Ok den här älskar jag för det är ingen sprayflaska med gaser i, utan en flaska man klämmer på för att få ut produkt. Så jävla smart, helt ärligt. Dock enkelt att överdosera vilket leder till stora mängder mjäll. Använder endast i festliga sammanhang.
 
Sista! En del av mitt hyllplan i skåp nr 2. Här trängs alla produkter som är för stora/inte får plats i skåp nr 1.
 
  x Antiinflammatoriska plåster från apoteket, kap! Räddade mitt knä från att bli ett läckande monster till ett torrt, fint litet sår.
  x Hudkräm från Biotherm, doftar ros och gör absolut ingenting värre men knappt något bättre. Det har jag serum för.
  x Fyrkantiga ringar från Weekday, har i guld och silver, och i alla storlekar typ. Så himla fina att stapla och matcha.
  x Lancomes Bi-Facil fast här i fullsize!
  x Åhlens handkräm som _suger_. Helt meningslös.
  x Elnette hårspray - jag älskar ju tidlöst och klenoder, det här är väl ändå en beautyklenod. Mormor använde samma märke. Doftar gammalt. Män säger tant, men sedan när fixade vi oss för män? 
  x Glansspray från Kevin Murphy - köpte den här av misstag. Var ute efter hårolja och fick en alkoholbaserad spray med GULDpartiklar i. Jag som avskyr gult i håret kan ju inte riktigt använda. Ändå har jag eftersom det är typ halva kvar...
  x Hårmask av Kevin Murphy, Born again, doftar bubbelgumsmys, gör håret mjukt som attan och känns en smula trevligare än den från Sacha Juan.
 
Det där blev ju cpmycket text! Kudos till den som orkade plöja. Alltså många av er kanske tycker det här är overkill med produkter - det är det också - men det är liksom terapeutiskt. Som att duscha efter en bakfylla, lika renande är det med en hår- och ansiktsmask följt av gnidande av hudkräm. Mysigt med andra ord.
 
 
Kommentera inlägget här: