En fredag senare

Kategori: Normala prylar

Idag lyssnar jag bara på Cable, Tracy Antonopoulos duo. Hon är BFF med Gia Coppola, Devonte Hynes och Kindness, driver en kul instagram och har en perfekt high school-quirky klädstil trots att hon är 27. Hon är förresten modell och regissör också, och har tillsammans med Gia Coppola gjort en kortis till Opening Ceremony ("Non plus one") med Kirsten Dunst och Robert Schwartzmann (soundtrack av Schwartzmann med, Coconut Records "Is this sound okay?"), finnes här
Det här låter pompöst men om man gillar pop, speciellt amerikansk sådan, med inslag av Blood Orange och Kindness (såklart) så är det Cable man bör ha koll på den närmsta tiden. De (hon) ska släppa sitt första album inom en snar framtid, men till dess finns det tre spår på Soundcloud, varav ett är en cover på One Directions (hon älskar 1D!) låt "One thing", en fruktansvärd smörja men som under hennes fingrar och röst blir fantastisk. Förresten finns det en video också.
 
 
Annars? Konstant nedräkning till jag far till Glasgow. Det hela är ganska pinsamt faktiskt, hur mycket jag peppar en femdagars semester. Igår såg jag och Hanna mitt absoluta absoluta favoritband just nu, Hey Elbow som är stadgat i Malmö (de har släppt typ fyra låtar, men ett album på G). Efter konserten (som var SÅ bra - peppar släppet!) stötte jag och Hanna in i ett ex vän och jag ba "SHIT hur är det med dig vad kul vad gör du nu förtin' jag ska till GLASGOW PÅ SÖNDAG!!!", och han svarar "Jaha, oj, plugga eller?!", och jag ba... nä... en teeny tiny semester...
 
Nu: ska till biblioteket, kirra lite böcker d.v.s. kurslitteratur, sen på middag. Jag befarar att detta blir en köttmiddag. Det är spännande.
Kommentera inlägget här: